Dzień w przedszkolu rozpoczyna się o godzinie 6:00, kiedy pierwsze dzieci przychodzą do przedszkola. Wszystkie następujące później aktywności przebiegają zgodnie ze staranniezaplanowanym rozkładem zajęć oraz zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego.
Stały rytm dnia w przedszkolu pozwala dzieciom dostrzegać oraz uczyć się regularności, ale i znacząco zwiększa ich poczucie bezpieczeństwa.
6:00 – 8:30
Schodzenie się dzieci do Przedszkola.
Schodzenie się dzieci, zabawy wg inwencji własnej w kącikach zainteresowań- inspiracja i obserwacja dokonywana przez nauczyciela, czynności porządkowe, zabawy ruchowe.
8:30 – 8:50
Przygotowanie do śniadania.
Czynności higieniczno-sanitarne
8:50 – 9:20
Śniadanie.
Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego jedzenia posiłków
9:20 – 9:30
Szczotkowanie zębów
9:30 – 11:30
Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową: zajęcia i zabawy dydaktyczne, zabawy tematyczne, ruchowe, pobyt na świeżym powietrzu, imprezy okolicznościowe, zajęcia dodatkowe:
- Wspomaganie rozwoju mowy
- Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych stosowanych w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia
- Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej
- Wychowanie przez sztukę
- Obserwacje przyrodnicze
11:30 – 12:00
Przygotowanie do obiadu – czynności porządkowe, zabiegi higieniczno-sanitarne
12:00 – 14:00
Obiad. Ćwiczenia umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami, rozmowy nt. zdrowego stylu odżywiania się, dbałość o estetykę jedzenia
13:00 – 14:30
Grupy młodsze.
Mycie zębów, przygotowanie do odpoczynku, leżakowanie,
13:30 – 14:10
Grupy starsze
Mycie zębów przygotowanie do odpoczynku, kwadrans na bajkę, relaksacja
14:10 – 15:00
Kontynuacja działalności edukacyjnej, zabawy i gry dydaktyczne,
15:00 – 15:30
Podwieczorek
15:30 – 18:00
Układanki stolikowe, ćwiczenia słownikowe i gramatyczne, zajęcia na świeżym powietrzu, zajęcia o charakterze wychowawczym, zabawy ruchowe, prace porządkowe